Víte, jak na správné hubnutí?

Publikováno: 5.5.2019
BMI Kalkulačka - Víte, jak na správné hubnutí?

Víte, jaké je Vaše BMI?

BMI výpočet

Nejste si jisti, zda máte optimální váhu, nebo potřebujete zhubnout? Naše BMI kalkulačka vám pomůže s určením hodnoty vašeho indexu tělesné hmotnosti. Pokud ukáže na nadváhu nebo obezitu, je třeba začít váhu redukovat. Jak má vypadat správné hubnutí? Existuje několik důležitých pravidel.

Rychlost

Za všech okolností by měla být pozvolná a přirozená. Správné hubnutí je běh na dlouhou trať. Kila postupně ubývají, BMI index klesá a postava začíná vypadat k světu. Toto tempo je důležité pro budoucí udržení váhy. Příliš rychlou ztrátu kil doprovází jo-jo efekt, který způsobuje, že se kila mohou během krátké doby ihned navrátit.

Strava

Mnoho lidí se domnívá, že by měla být dieta spojena s výraznou redukcí jídla. I toto je velká chyba. Správné hubnutí je primárně založeno na pravidlu, že příjem by měl být nižší, než výdej. Zároveň by se nemělo hladovět. Jídlo by mělko být pokud možno vyvážené, pestré a v dostatečném množství. Tomu by mělo odpovídat i pravidlo 5 – 6 jídel denně. Rozdělených takto:

  • Snídaně – větší porce
  • Dopolední svačina – menší porce
  • Oběd – větší porce
  • Dopolední svačina – menší porce
  • Večeře – menší porce
  • Druhá večeře – menší porce

Pohyb

Nejenom správná strava. Zdravé hubnutí předepisuje také dostatek pohybu. Nedostatek pohybu může vést ke dvěma komplikacím. Tou první je nemožnost zrychlit metabolismus a tak je spalování velmi pomalé. Druhým problém je to, že se při nedostatku pohybu nenamáhají svaly, které postupně ochabují a mizí. Při vážení to může ukázat na rapidní úbytek kilogramů, ale z hlediska skladby lidského těla jde o velkou chybu.

Cíle

Měly by být vždy jasně stanoveny. Od nich se potom odvíjí i celkový dietní program. Je třeba stanovit si, kolik kilogramů chcete zhubnout, na jaké partie se chcete zaměřit, nebo zda chcete tělo i vyrýsovat a nabrat svalovou hmotu, nebo zvýšit fyzičku a celkovou sílu.